Det satses ungt og friskt på Skei – Eugenie (25) blir kommersiell leder
Eugenie Gulowsen (25) har guidet utenlandske turister på elgsafari på Gålå. Hun har bodd 11 år i utlandet og har dobbel bachelorgrad i markedsføring og ledelse av turismeopplevelser. Nå er hun klar for å gjøre destinasjon Skeikampen mer kjent både i Norge og Europa.
Jeg har fått drømmejobben! Å jeg som trodde at jeg var for ung, men måtte bare søke. Da jeg ble kalt inn på 2. gangs intervju fikk jeg nærmest sjokk! Da jeg fikk tilbud om jobben tenkte jeg – tuller du?
Høyt fokus på sosiale medier
Eugenie er kjempespent og gleder seg stort til å ta fatt som kommersiell leder. Det innebærer å utvikle merkevaren og fritidstilbudet på Skei sommer som vinter.
Jeg gleder meg masse til å ta i bruk kompetansen jeg har, bli kjent med alle og komme inn i jobben. Det er mange arrangement som foregår på Skei som vi må bygge videre på, og jeg tenker at markedsføring på sosiale medier må ha høyt fokus.
Web-koordinator
25-åringen kommer fra stillingen som web-koordinator i IDÉ House of Brands, Nordens største leverandør av produktmedia. På Lillehammerkontoret har hun jobbet siden hun ble ferdig med reiselivsstudiene for halvannet år siden. Hun studerte reiseliv på Lillehammer med utveksling i Tyskland i ett år, dermed ble resultatet en dobbel bachelorgrad i markedsføring og ledelse av turismeopplevelser.
Fem år på Gålå
Tidligere har hun vært fem år i reiselivsnæringen på Gålå, og det var her hun bestemte seg for å utdanne seg innen bransjen.
Jeg jobbet med guiding på Gålå, mest med utenlandske turister. Det var elgsafari på kvelden og kano på dagen. Men jeg var også i skiheisen, i matbutikken og på kaféen. Jeg trivdes veldig godt og fikk nyttig og fin erfaring.
Språkmektig
Eugenie kommer fra Nittedal, men familien har bodd mange år i Tyskland og Belgia på grunn av far som har jobb i forsvaret. Hun har gått i tysk barnehage og på norsk/amerikansk skole, snakker flytende tysk, engelsk og noe fransk.
Aktiv
Jeg har to hunder og har drevet med hundekjøring siden jeg var 9 år, forteller Eugenie. – Jeg har vært med på forskjellige hundekjører samlinger på Skeikampen og er litt kjent i skiløyper og med destinasjonen på den måten, men ellers blir det meste nytt.
Hun konkurrerer i en-spann med vorstehhundene Frigg og Freidi på vinteren. Nå på sommeren er det snøreløping som gjelder, det blir trening stort sett hver dag.
Jeg trives med mange forskjellige aktiviteter, både kajakkpadling og fotturer i fjellet. Og i august skal jeg delta på Skeikampen rundt, det blir gøy!
Destinasjon Skeikampen AS
er et nyetablert selskap som er eid av Skeikampen Eiendom SA og Skeikampen Marked SA. Kommersiell leder skal utvikle Skeikampen som en attraktiv reiselivsdestinasjon, med blant annet ansvar for å utvikle merkevaren og fritidstilbudet sommer som vinter. Skeikampen skal være en destinasjon i kontinuerlig utvikling hvor aktørene tar ansvar for fremtiden gjennom å ha søkelys på en bærekraftig utvikling.